Salı, Ocak 03, 2006

2006 Yıllık Gezi Planları - Amsterdam'ı Beklerken


13 Ocak tarihinde çıkacağım Amsterdam gezimi büyük bir heyecanla bekliyorum.

Seyahatime ait bütün ayarlamaları kendim yaptım. Diliyorum Paris'deki son otel fiyaskom gibi bir durumu Amsterdam'da yaşamam ve dilerim hava çok soğuk olmaz.

Her seyahatin bir unutulmazı var ise Barselona'da da fotoğraf makinem beni delirtmişti. Bunun üzerine gittim kendime yeni bir kamera aldım. Amsterdam yeni kameram ile ilk seyahatim olacak. Dilerim gezmeyi bir tarafa bırakıp kamera ile boğuşmak zorunda kalmam.

Önüme gelen "Amsterdam'da gece gezerken dikkat et" diyor. Dilerim İtalya'daki gibi elimi kolumu sallaya sallaya geç saatlere kadar etrafta dolanabilirim.

Önümüzdeki günlerdeki Amsterdam, mayıs ayında yapmayı planladığım Londra ve sonbahardaki Uzakdoğu gezilerime ait yazılara dükkan raflarından ulaşabileceksiniz. (Olası farklı seyahatlerime de tabii ki, mesela araya Mısır sıkıştırabilirsem ne hoş olurdu. )


Amsterdam dönüşü kapsamlı bir Rembrandt yazısı hazırlamayı düşünüyorum. ( Belki bir "Rubens - Rembrandt - Van Dyck Üçlemesi; Rubens ile Rembrandt arasındaki rekabet, Rembrandt'ın Van Dyck üzerindeki etkisi vs. ). Muhtemelen resimlerini gördüğümde de kendimi tutamayıp ağlayacağım. İki sene önce Milona'da Van Dyck sergisine denk gelmiştim. Otuza yakın parçanın bulunduğu, yüksek tavanlı eski taş yapının sergiye ayrılan iki holü karartılmıştı. Öyle inanılmaz bir ortam yaratılmıştı ki kalbim yerinden çıkacak gibi çarpmış, resimlerin gerçekliği ve etkileyici güzelliği karşısında gözyaşlarım kontrolsüzce akıvermişti.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home