Çarşamba, Ocak 04, 2006

15 Yılda 101 Unutulmayacak Şeyi Yazmak


Şimdiki aklım onbeş yıl önce olsaydı hangi 101 şeyi unutmamak için yazardım diye düşündüm ?

1. Sağlık problemlerimi yazardım uzun uzun.
2. Yürüyüşün zaman içinde hayat felsefem haline nasıl dönüştüğünü, ev-okul parkurumu yazardım.
3. Mülkiyeyi yazardım; hocaları, dersleri, öğrendiklerimi, onayladıklarımı, reddettiklerimi, kantini, kütüphaneyi, Güler Pastanesini, Hukuk Fakültesini, Cebeci'yi...
4. Gerçek hayattan hareketle hukuksal olaylara önerilerimi yazardım.
5. Platonik aşklarımın büyüme sürecimdeki önemli yerini, onlara yaptığım tümüyle iyi niyetli taşkınlıklarımı, hepsinin hazin sonunu ve hayal kırıklıklarımı yazardım.
6. Reyhan'ı, Mehtap'ı, Simin'i, Ayşe'yi, Sevil'i, Meltem'i, Deniz'i, Banu'yu yazardım.
7. Ankara'yı ve Datça'yı yazardım uzun uzun.
8. Annemin ailesi ile babamın ailesi hakkındaki düşüncelerimi yazardım.
9. Okuduğum kitapların özetlerini yazardım.
10. Girdiğim çok farklı çevrelerdeki tanıdığım ilginç insanları yazardım.
11. Aile mutfağımızı yazardım detaylı.
12. Gökhan, Kemal, Ergün ve Lütfü'yü yazardım.
13. Gördüğüm film ve oyunları, gittiğim konserleri yazardım.
14. Ankara'daki odamı, şapka koleksiyonumu yazardım.
15. Ankara'da ve Datça'da geceleri evden kaçışlarımı yazardım.
16. Son 15 yıl içinde en güldüğüm, en eğlendiğim zamanları yazardım.
17. Datça Aktur'dan Datça'ya 35 km Simin'le yürüyüşümüzü yazardım
18. Simin'le dağlardaki, kayalıklardaki, derin sulardaki maceralarımızı yazardım.
19. Ankara'dan İstanbul'a geçişimi ve BEÇ'i yazardım.
20. Bisiklet ile yaptığım İstanbul gezilerimi, atlattığım tehlikeleri, düşüşlerimi yazardım.
21. Ailemi yazardım ve çok zor olurdu.
23. Sayılar ile ilgili saplantımın gelişim sürecini yazardım.
24. Üniversite boyunca çalıştığım işleri ve öğrendiklerimi yazardım.
25. Beni en çok üzen olayları, insanları yazardım.
26. Hatalarımı yazardım.
27. En sevdiğim şiirleri yazardım.
28. Gül Teyze'nin tarot fallarında söylediklerini yazardım.
29. Azzie'nin hayatımdaki önemini yazardım.
30. Türkiye'de ve Dünya'da gördüğüm yerleri yazardım uzun uzun.
31. Müge Hanım'ı yazardım.
32. 18 yaşımdaki hayat beklentilerim ile 33'ümde geldiğim noktayı ve "beklentisizlik" bilincinin getirdiği zihinsel ve ruhsal özgürlüğü yazardım.
33. Güzel Sanatlar ve tarihine olan düşkünlüğümün gelişim sürecini yazardım.
34. Türk ve dünya politikası hakkındaki düşüncelerimi yazardım.
35. Yanlızlık üzerine düşüncelerimi yazardım.
36. Yıllar içinde yanan ve bozulan cildim hakkındaki hislerimi yazardım.
37. Giyim kuşamım, saçlarım üzerine yazardım.
38. Atatürk'ün dehasını yazardım.
39. Kendime karşı olan sevgimi ve affetmezliğimi yazardım.
40. Migros'la Ankara'ya iş için zorunlu dönüşümü ve Migros'daki yöneticiler hakkındaki düşüncelerimi yazardım.
41. Aldığım evlenme tekliflerini yazardım.
42. Esin ve Oktay Bora Yağız çiftini yazardım.
43. Mülkiyede tessettürlü öğrencilerin derslere girebildiği zamanlarda tüyler ürpertici laiklik dışı ideolojik yaklaşımlarını ve aramızda geçen sert tartışmaları yazardım.

44. Paylaşmak istemediklerim için bu maddeyi boş bıraktığımı şimdi yazıyorum.
45. Kalbimi kıran çift Ebru-Yılmaz'ı yazardım.
46. Yeşil botlarım, Churcill postallarım ile çoraplarımı yazardım.

47. Takı ve küpelerimi yazardım.
48. Ölüm hakkındaki düşüncelerimi yazardım.
49. Reyhan, Sevil, Ayşe, Deniz, Mehtap, Simin 'in ailelerini yazardım.
50. Affan ve Utku'yu yazardım.
51. Ankara'da gittiğimiz mekanları yazardım.
52. Ankara Sheraton ve Başak-Burak çifti ve Alp'i büyürken yazardım.
53. Ankara Rock barları yazardım.
54. İlber Ortaylı ve Alpaslan Işıklı'yı yazardım.
55. Ortodonti tedavimi yazardım.
56. Basketbol maçlarını yazardım.
57. Dayımı yazardım.
58. Müzik hakkında yazardım.
59. Radyonun ilk başından beri hayatımdaki önemini yazardım.

60. Sarhoşluklarımı yazardım.
61. Lulu'yu yazardım.
62. Belimin sakatlanışını yazardım.
63. Şarap hakkında yazardım.
64. Ankara Bölge Migros'taki çalışma arkadaşlarım Muhterem Hanım, Ozan, İlke, Ebru ve Tayfun'u yazardım.
65. Ailece çıktığımız Güney gezisini yazardım.
66. Reyhan, Ayşe ve Banu ile çıktığımız Ege gezisini yazardım.
67. Cici ve Murat'ı yazardım.
68. Simin'le Bodrum ve Marmaris maceralarımızı yazardım.
69. Dostluk ve şeffaf olmak hakkındaki 15 yıl içinde değişen düşüncelerimi yazardım.
70. Samet Samedi ve Devrim Sezen'i yazardım.
71. Aşçı olmak hevesimi yazardım.
72. Seğmenler ve Botanik parklarında geçirdiğim zamanları yazardım.
73. Maçka'daki evi buluşumu ve alışımızı yazardım.
74. İnsan kaynakları işine girişimi yazardım.
75. 15 yıl içinde bazı tip ve tarzdaki insanlara karşı gelişen tahammülsüzlüğümü yazardım.
76. Ayşın Hanım'ı yazardım.
77. Yılbaşılarımı yazardım.
78. Sürekli gördüğüm aynı tip rüyalarımı ve ardından rüya yorumlarına yönelik giriştiğim araştırmalarımı yazardım.
79. Ankara Şehir Kulübü'nü ve Şule Hanım'ı yazardım.
80. Norveçlilerle katıldığım silah fuarlarını yazardım.
81. JICA ve Ovada San'ı yazardım.
82. Senelerce girmediğim imtihanları, kaldığım dersleri yazardım.
83. İstatistikten geçisimi yazardım.
84. Sosyal Güvenlik Hukuku'nda yoklamadan Meltem ile yakalanmamızı yazardım.
85. Mehtap'la kütüphane tartışmalarımızı yazardım.
86. Not ve fotokopi peşinde geçen saatlerimi yazardım.
87. Okula gidiyorum diye evden çıkıp bir yıl boyunca sadece 10 derse girişimi yazardım.
88. Reyhan'ın odasında geçirdiğimiz öğleden sonraları yazardım.
89. Reyhan'larda geçirdiğimiz bayram tatillerini, rakı sofralarını, Gaye'yi yazardım.
90. Minnoş ve Zeytin'i yazardım.
91. Metin ve Pizza Tek'i yazardım.
92. Kovboy çizmelerimi çıkarırken sakatladığım dizimi yazardım.
93. Melih Gökçek'in belediye seçimlerini aldığı günü ve protestomu şeklimi yazardım.

94. Ruh çağırma seanslarımızı yazardım.
95. Şafak'ı, sigaraya başlayış ve bırakışımı yazardım.
96. En ilginç mülakatlarımı ve adaylarımı yazardım.
97. Üniversiteden mezun olduğum günü yazardım.
98. Mimar Şevki Vanlı ve Ankara Golf Kulübünü yazardım.
99. Turgut Özal ve Işın Çelebi'yi yazardım.
100. SHP Gençlik kolunu, Uğur mumcu'nun ölüm yıldönümünde yaşadığım olayı yazardım.

101. Dedelerimi yazardım.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home